NU börjar Tenta-P!

Okej, om 10 minuter börjar det, sen är jag fast framför datorn i en vecka... Nä, det brukar inte ta riktigt så lång tid, men det känns hårt ändå att sitta på en köksstol så många timmar om dagen. Min arma rumpa kommer göra ont! 
 
Jag läste en artikel om aktivister som demonstrerat under vräkningen av EU-migranter i Stockholm, demonstranter som nu riskerar fängelse för att de protesterade och (hör och häpna) trummade för högt! 
 
Okej för att det finns något i lagboken som heterstörande av ordning, men det finns också något som heter yttrandefriheten och MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER. 
 
Jag förstår inte hur en principsak kan få tillskrivas större vikt än ett människors absolut mest grundläggande behov; att ha tak över huvudet.
 
Nu skulle aktivisterna samla in pengar för att bistå migranterna med husvagnar, vilket jag verkligen tycker är en sjukt bra insats från deras håll, men jag trodde att grejen med vårt välfärdssystem var utilitarism.. Att försöka se till att människor inte faller mellan stolarna... Integration... Solidaritet...
 
Antar att jag missuppfattat allt. 
 
Här är länken till artikeln: http://www.fria.nu/artikel/113706 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0