Another Saturday night

Åh, jag hör melodin och Cat Stevens/Yusuf Islams röst direkt när jag läser den raden! 
 
I alla fall, ikväll var jag och min mamma på En skam för Sverige i Uppsala. Det är Magnus Betnér och Soran Ismail som står för föreställningen och den var helt jävla fantastisk! Jag har inte sett så mycket av Soran förut, mest korta snuttar, men vilken otroligt vettig och skarp människa! 
 
Efteråt satt jag och min mamma i bilen hem och ömsom hade arga politiska diskussioner, ömsom sjöng med i gamla låtar. Jag känner mig verkligen så peppad efter ikväll, peppad på att kämpa mot diskriminering och peppad på att läsa på om all politik för att få mer kraft bakom mina argument.
 
 
Båda komikerna, men framförallt Ismail, pratade om absurditeten i att det sitter politiker, nu, i modern tid, i vår riksdag och i våra kommunfullmäktige.... som är öppet främlingsfientliga, som går runt med järnrör på stan, filmar det och DESSUTOM är korkade nog att spara och lägga upp filmen.... som ser det som att islam håller på att ta över Sverige när det viftas med olika varianter av svenska flaggor på fotbollsmatch, som avslöjats på Avpixlat, som hävdar att det politiska är en sak och det privata en annan... INTE NÄR DET GÄLLER ÅSIKTER ERA INKOMPETENTA OCH FRAMFÖRALLT MYCKET; MYCKET SMÅ MÄN! För ni är män. 
 
Men vet ni vad? Vi kan vinna i år, inga rasister i vår riksdag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0