Hallå, Mamma Mu, är det du?

Muuuuuu. 
 
Alltså förlåt men jag är jättesugen på köttfärs.... Jag är en jättedålig människa! 
Nä, men Sambo, jag och Ape har ju en vegetarisk månad, dels för att komma igång och laga lite mer mat, för att lära oss lite nya recept, och för min del också dels för att mina vanliga matvanor inte verkar funka så bra för min kropp. Dock vet jag inte om det verkligen beror på köttkonsumtion, men det var ju i alla fall en förändring att göra. 
 
Jag har lärt mig lite nya recept som jag definitift kommer fortsätta laga, men jag har också kommit på att jag inte vill sluta äta kött helt. Jag tycker inte om bönor nåt vidare och hemgjorda biffar är ingen höjdare, inte på grund av smaken, utan konsistensen. 
 
Mer grönsaker till maten än vanligt kommer helt klart att vara aktuellt, och veggimat ett par gånger i veckan, men fasen, jag är inte tillräckligt motiverad för att helt och fullt satsa på att bli vegetarian. 
 
Det har slagit mig också hur svårt det kan vara när en inte bara är allergiker (i vanlig ordning), utan dessutom vill äta vegetariskt. Ungefär en rätt i snitt på restauranghar jag hittat, som både är vegetarisk och fri från mjölk, ägg, soja, och helst nötter.
 
Men, det har motiverat mig lite, så jag ska nog börja lägga upp en del recept här, på både mat och fika! Idag t.ex. gjorde jag och Ape mjölk- och nötfri nutella, som (tro det eller ej) var riktigt god. Nusse såg lite tveksam ut när jag sa att den innehöll frön och var i burken som såg ut som om den var fylld med bajs...
 
MEEEEN...... Den fick ett OK! från fröhataren, så det måste betyda att den är grym! 
 
Jag ska testa den på några fler, om den blir godkänd där med så lägger jag upp receptet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0