Min mustasch är finare än din mustasch!

Gårdagen var super! Bästaste Perka fyllde år, så vi firade henne efter seminariet, som vi för övrigt totalägde på! Den skumma och ytterst opedagogiska seminarieledaren satt och log förväntansfullt under hela vårt rollspel om kommunikation mellan läkare och socionomer! 
 
Jag och Perka var manliga läkare, och började dagen med att gå in i våra roller genom att klistra fast varsin mustasch. Sen blev min kvar där hela dagen som ett litet socialt experiment. 
Slutsats dragen: några reagerade inte, några hajade till och låtsades sedan som ingenting, några gjorde världens största ögon eller gapade, en tittade undrande när min mamma presenterade mig som sin dotter, och några mötte mig med ett jätteleende som besvarades direkt!
 
På tåget hem skrev jag lite (ganska mycket) spex också, det måste ha suttit kreativitet i den mustaschen!
 
 
...mamma sa att det såg ut som att jag hade klistrat en sunkig gammal filt i ansiktet.... men jag tycker att det var fint. Och varmt och skönt. Jag ska bära mustasch oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0