VÅR!

Goddagens!
 
Idag när jag vaknade var jag helt övertygad om att klockan var minst 11, så ljust och varm som det var i rummet. Men tji fick jag - för klockan var kvart i sju! 
 
Nog för att det hade varit skönt att sova lite längre, men vem kan sura över det när det är VÅR! (Har lyssnat på Siw Malmkvist halva morgonen för att öka på stämningen). Katterna vill vara ute hela dagarna, och helst skulle jag vilja ut på grönbete själv också, men tentan måste bli klar först! Just nu är det två frågor kvar, plus lite genomläsning, redigering och tilläggning men det ska nog kunna bli så gott som klart ikväll. 
 
Jag har förresten en eventuell ny paradrätt! Det är tunna skivor av sötpotatis som görs i ugnen med lite solrosolja och salt. Till det stekte jag en bit lövbiff med lök, champinjoner och chiliflingor. SÅ.HIMLA.GOTT! Det blev perfekt med saltet och chilin från köttet till potatisens sötma. Jag ska nog prova göra egna chips av resten av den senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0